Cheia pentru a echilibra relația minte-corp? Înţelegerea nevoilor naturale ale corplui – cea de a mânca, de a găti, de a se spăla şi de a se vindeca – în fiecare sezon.

Sezonul rece și gripa sunt chiar aici, dar, în plus față de alimentația echilibrată și dieta de sezon, există mai multe practici Ayurveda, care vă pot ajuta să rămâneți sănătoși pe parcursul lunilor de iarnă. Cea mai bună parte? Mai multe dintre aceste tehnici rapide și ușoare se pot face chiar în duș, astfel încât acestea să nu facă mizerie.

Iată  care sunt 6 cele mai bune sfaturi pentru a elimina bacteriile și a vă simți foarte bine în această iarnă.

  1. Faceţi o pastă de turmeric.

Turmericul, care a fost recoltat în toamna pentru iarnă, este un condiment imunostimulator. Luați cantități egale de turmeric organic și miere de albină proaspătă și combinați-le. La primul indiciu de răceală, luați 1 linguriță din această pastă la fiecare două ore, până când vă simțiți mai bine. Pentru a face cu formulă mai puternică, se amestecă turmeric cu piper negru și miere.

  1. Luați ashwagandha.

Ashwagandha este o plantă adaptogenă, care prin mai multe studii a demonstrate că are proprietăţi imunostimulatoare. Adaptogenii ajută oamenii să facă faţă stresului şi din moment ce stresul de vacanţă poate fi imuno-compromițător, luând ashwagandha este o strategie bună pentru a preveni răceala şi gripa. Luați 500 mg de rădăcină organică de trei ori pe zi, după mese, în condiții de stres sau pentru a preveni răceala de iarnă şi gripa.

  1. Faceți un auto-masaj ayurvedic în fiecare zi.

Pielea are milioane de neuroni senzoriali pe ea, astfel încât sistemul nervos este expus. Vă puteți calma și puteți elimina stresul prin utilizarea pielii ca acces terapeutic la sistemul nervos. Auto-masajul cu uleiuri măreşte rezistența sistemului imunitar, cum ar fi uleiul de susan care amortizează şi calmează sistemul nervos și vă permite să gestionați mai bine stresul, care afectează în mod direct imunitatea. În plus, uleiul ajută la prevenirea eczemei și erupțiilor cutanate și este foarte bun pentru sănătatea pielii şi strălucirea ei.

  1. Începeți o rutină neti + nasya.

Cu ajutorul unui vas neti cu o soluție salină sau apă sărată vă puteți curăța sinusurile, dar apa sărată poate lăsa usca pielea. Atunci când pielea devine uscată, aceasta reacționează prin producerea de mucus, care este un teren propice pentru bacterii rele. Nasya vă poate ajuta. Aceasta este o tehnică de lubrifiere nazală care implică înhalarea uleiurilor prinn nas pentru a hidrata sinusurilor, prevenind astfel uscarea și producerea de mucus reactiv. Două până la patru picături în fiecare nară, de 2-3 ori pe zi, în timpul iernii, fac minuni.

  1. Puneți ulei în ureche.

Puneți câteva picături de ulei cald în ureche, ulei de susan, ulei de semințe de muștar care lubrifiază tubul lui Eustache și ganglionii limfatici cervicali de la nivelul gâtului. Sistemul limfatic transportă sistemul imunitar. În cazul în care ganglionii limfatici din colul uterin se usucă, veți observa glandele umflate, ceea ce înseamnă că sistemul imunitar este blocat.

  1. Folosiți uleiul și pentru gură.

Gura este prima linie de apărare împotriva răcelii. Folosirea uleiurilor naturale elimină bacteriile rele și stimulează bacteriile bune ale sistemului imunitar – stimularea prin gură.