Suntem bombardați în mod constant cu articole și postari scrise de „experți”, care susțin că ne pot ajuta să scăpăm de kilogramele in plus. O problemă majoră la aceste postări constă în faptul că nu oferă dovezi solide pentru a-și susține afirmațiile.

Din păcate, majoritatea sfaturilor sunt potențial periculoase și vă pun în pericol sănătatea atunci când tot ce doriți este să pierdeți câteva kilograme. Dacă căutați metode sigure și eficiente de a pierde în greutate, ați ajuns la locul potrivit. Aceste sfaturi bazate pe dovezi vă vor ajuta să vă atingeți obiectivele, îmbunătățind în același timp sănătatea generală.

Hidratați-vă

Încercați să vă amintiți ultima dată când ați băut un pahar de apă astăzi. Ați băut suficientă apă în timpul zilei? Adevărul este că majoritatea dintre noi tind să ignore importanța de a rămâne hidratați. Nu numai că beneficiile pentru sănătate ale apei potabile sunt numeroase, dar contribuie, de asemenea, la scăderea în greutate. Ziarul Obesity a publicat rezultatele unui studiu care au arătat că apa băută cu 30 de minute înainte de mese a dus la scăderea în greutate cu 44% pe o perioadă de 3 luni.

Cercetările care au apărut în revista Nutrition Review au arătat că starea hidratată reduce consumul de energie şi prezintă un rol major în prevenirea obezităţii. Apa vă umple și vă face să mâncați mai puțin, ceea ce reprezintă o modalitate excelentă de a pierde în greutate. Asigurați-vă că beți apă în mod regulat pe tot parcursul zilei. Dacă uitați de apă, luați o sticlă oriunde mergeți sau descărcați o aplicație pentru a vă reaminti.

Faceți un jurnal alimentar

Un obstacol major în calea scăderii rapide în greutate este, de fapt, că nu sunteți conștienți de cât de mult mâncați în timpul zilei. Acest lucru se întâmplă deoarece numărăm doar calorii consumate în timpul micului dejun, prânzului sau cinei, dar nu reușim să ținem cont de gustări, cafea, chiar băuturi alcoolice sau băuturi încărcate cu zahăr. Toate aceste elemente furnizează corpului calorii suplimentare care sunt apoi trecute cu vederea, împiedicând astfel pierderea în greutate.

Un studiu a constatat că păstrarea unui jurnal alimentar poate dubla scăderea în greutate, ceea ce este uimitor. Cercetătorii au descoperit că, cu cât mai multe persoane au ținut cont de hrana consumată, cu atât au pierdut mai multă greutate. Simplul act de a scrie ce mâncați, încurajează oamenii să consume mai puține calorii.

Uitați-vă cu o oră mai puțin la TV

Mulți dintre noi au un stil de viață sedentar care contribuie la creșterea în greutate. Reducerea timpului la televizor vă poate mări eforturile de scădere în greutate și vă poate ajuta să aveți un stil de viață mai sănătos și mai activ. Un studiu care a inclus 76 de studenți a descoperit că cu cât mai mult au stat în fața televizorului, cu atât mai des au mâncat.

Folosiți farfurii mai mici

Acesta este un truc pe care femeile franceze îl folosesc pentru a rămâne în formă: consumă alimente diferite, dar dintr-o farfurie mai mică. Creierul tău te face să simți foame atâta timp cât există alimente pe farfurie, adică te face să mănânci tot ceea ce vezi pe platou.

Folosirea platourilor mai mici este un fel de iluzie vizuală, vă înșală creierul să mănânce mai puțin. Aceasta nu este o propagandă de marketing, ci un fapt dovedit științific. Dovezile arată că atât adulții, cât și copiii au servit și au consumat mai puțin atunci când li s-au dat farfurii mai mici, spre deosebire de cei care folosesc platouri mari și care mâncau mai multe alimente.

Beți ceai verde

Ceaiul verde a devenit un ingredient obișnuit în majoritatea produselor de pierdere în greutate din zilele noastre. Acest ceai a fost folosit de secole datorită potențialului său de a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea. Ceaiul verde conţine antioxidanţi puternici care ajută la arderea grăsimilor.

De fapt, un studiu a arătat că ceaiul verde a crescut arderea grăsimilor atât în ​​timpul exercițiilor, cât și în timpul odihnei. Un număr tot mai mare de dovezi confirmă faptul că ceaiul verde are un impact pozitiv asupra pierderii în greutate și a menținerii greutății.

Mâncați un mic-dejun bogat în proteine

Ultimul lucru pe care ar trebui să-l faceți este să analizați micul-dejun sau orice altă masă. Amintiți-vă: corpul are nevoie de alimente pentru a funcționa corect și acest lucru include și pierderea în greutate! Micul-dejun este important deoarece crește nivelul de energie și ne face mai productivi la locul de muncă, dar face mult mai mult de atât.

Un studiu realizat de revista Nutrition Journal a constatat că mâncarea micului-dejun produce un control mai mare al apetitului și reducerea aportului ulterior la prânz. Aceasta înseamnă că veți fi mai capabili să vă controlați pofta și nu veți mânca prea mult mai târziu. Desigur, acest lucru este vital pentru pierderea în greutate.

Dieta + exercițiu

Nu este neobișnuit ca persoanele care doresc să piardă în greutate să se bazeze doar pe exerciții fizice. De fapt, toți am făcut această greșeală la un moment dat. Bazându-ne numai pe exerciții fizice, ne dă un fals sentiment de securitate și mâncăm prea mult sau continuăm să mâncăm mâncare nesănătoasă, gândindu-ne că activitatea fizică va face ca aceste calorii să dispară. În realitate nu funcționează așa. Pierderea rapidă în greutate necesită atât dietă, cât și activitate fizică. Combinația câștigătoare este o dietă echilibrată asociată cu exerciții regulate.